Interviu cu Alina Tiplea, fondatoarea magazinului caritabil Merci Charity Boutique.
„Casuta Merci, un loc aromat cu fapte bune unde daruiesti si primesti in fiecare zi” – este fraza in care ne-am regasit si ne-a facut deopotriva si mai curiosi sa aflam povestea „casutei Merci”.
Asa incepe interviul nostru cu Alina Tiplea, fondatoarea primul concept store caritabil din Romania.
Cum a inceput totul?
Pe langa copilasii care au nevoie de lucruri, exista si copii care au nevoie de bani pentru a putea “pasi” mai departe in viata. Ideea de a valorifica/recicla “vechiturile” sau lucrurile nefolositoare unora, mi se parea foarte buna, dar lipsa de fonduri pentru a deschide un magazin caritabil, m-a tinut in loc.
La un moment dat am renuntat la a mai gasi scuze si am trecut la fapte si cu ajutorul voluntarilor am reusit. Am dat de stire in randul prietenilor mei ca strang donatii de diverse lucruri (haine, carti, accesorii..) si am facut primul eveniment caritabil (targ+teatru) Merci Charity Boutique (nici macar nu avea numele acesta atunci) gazduit de Vault/Club Margot. Produsele erau sortate si ce nu vroiam sa se gaseasca in targul respectiv era donat unui centru de asistenta sociala, astfel impacam cele doua nevoi. Apoi a continuat sirul evenimentelor caritabile, pana l-am cunoscut pe Peter Barta, cel care m-a ajutat sa pun caramizile “casutei Merci” si cel care ne sprijina financiar .
Care este identitatea magazinului Merci Charity Boutique?
Identitatea vizuala (logo, afise, etc) este donata de agentia Hello Menthol. In “casuta MERCI” oricine poate face fapte bune, deoarece aici nu vei gasi PRODUSE, vei gasi GESTURI, nu vei gasi PRETURI, vei gasi SANSE. Asa ca SI TU POTI SALVA VIETI!
Ce ii asteapta pe vizitatorii care vor trece pragul magazinului Merci Charity Boutique?
Acesta este un proiect pe care l-am gandit cu sufletul, asa ca in fiecare colt sau amanunt este pus suflet. Incercam sa oferim o atmosfera calda, cu ceai bun, muzica buna, oameni frumosi.
Noi nu avem clienti, avem PRIETENI, asa ca sunt cativa prieteni care deja se servesc singuri pentru ca sentimentul este “ca acasa”. Pe langa partea de ceainarie ii asteapta si partea de boutique – cu lucruri donate de diverse persoane sau artisti, accesorii facute de noi, un mic anticariat..
Cum se desfasoara actiunea de strangere de fonduri? Cum pot vizitatorii sa ajute? ….. continuare